RSS

Sunday, May 16, 2010

Belajar..


Fuh.. 
Exam semakin hampir.. sumer aku tngok tngah sbuk study.. bguslah.. tp cuma ada sesetengah benda yg aku x berapa suka bila hampir exam ni.. sori la.. ni bukan aku offence dengan sape2.. juz menyampaikan pandangan aku..

1. Semua sibuk study bila nak dekat exam je.. lepas 2.. MERDEKA!! so, aku terasa mcm niat nk blaja 2 semata2 kerana exam... bukannya sebab kita perlukan ilmu 2.. kerana exam hanya mengukur kemampuan  kita.. Aku berpegang pada prinsip ni..'Belajar untuk hidup dan mendapat ilmu kurniaan ALLAH'
2. Soalan spot.. Ni aku agak anti jugak.. tp xpela.. mungkin ini membantu dalam exam.. tp.. ade yg blajar    dengan blaja hanya dari soalan spot.. mcm xde maknenye ape yg dia dah blaja slama ni.. yg ada dlm spot dia blaja.. yg xde campak mcm 2 je.. 

Aku cuma nak kita sama reflect blk ape yg kita wat selama ni.. kita tetapkan nawaitu blaja kita.. Ilmu 2 utk kehidupan kita jgk... aku sedar.. aku pon x sesempurna mana.. tapi.. kita saling mengingati.. semoga apa yang kita belajar diberkati ALLAH..

2 comments:

  1. bila difikir blk, blajar mmg kdg2 utk exam... tpi ilmunya kita akan aplikasikan juga satu hari nnt. mgkin bkn skarang,mgkin lama lagi... apa yg ptut kita ptut fham tntg konsep blajar ssuatu ilmu itu ialah amalkan dan sampaikan apa yg kita pelajari,tkut nnt jadi ssuatu yg sia2...

    slamat 'meraikan' hari peperiksaan, kawan! =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...