RSS

Monday, November 22, 2010

Perjalanan ke SK Sungai Sampo~~

25/10/2010..
1 perjalanan yang banyak memberi aku pengalaman dan pengajaran...
Aku dan rakan-rakan sekelas aku bergerak bersusah payah bangun pagi (terutama aku)..
Menunggu bas bergerak..
lambat betul...
hahaha..
janji pukul 6.00..
6.30 baru gerak..
tapi takpe..
Kami semua memang SABAR...




dalam perjalanan lebih kurang 2 jam setengah (campur masa makan)..
sampai jugak kami kat SK SUNGAI SAMPO..
turun-turun je dah berdebar..
boleh ke tak aku nak control budak-budak ni nanti..
aku ni ada muka cikgu ke..
huh..
melangkah jugak turun dari bas tu.. 

masuk je dalam sekolah tu kami terus gerak ke dewan makan..
masa aku sampai semua murid dah ada dalam tu..
fuh!!
aku tengok murid-murid dah ready..
semua dah dalam barisan..
next step...
bahagikan diorang dalam kumpulan..

aku sebenarnya malas nak cerita panjang-panjang...
tengok gambar kat bawah ni untuk aktiviti kami...

-memeriksa barisan.. hahaha..-

-senam aerobik sikit-

AKTIVITI TAHAP 1:

-Menyanyi-

-explore the language-


-Mari bercerita-

AKTIVITI TAHAP 2:


-"Pecahkan ais"-

-Origami-

-Robocop-

-mari menyanyi-

-standing in the eyes of the world-

-kumpulan 5-

-fasi-fasi-

tapi..
perjalanan ini banyak mengajar aku...
aku dapat sedikit sebanyak bayangan apa yang bakal aku hadapi pada masa hadapan..
karenah budak-budak..
aku mula muhasabah diri kembali...
aku perlu menjadi lebih baik untuk memberi yang terbaik..
aku tatap wajah mereka seorang demi seorang..
masing-masing mempunyai potensi..
terpulang kepada sesiapa yang mencorak mereka untuk mengesan dan mengeluarkan potensi tersebut..
aku mula jatuh cinta kepada profesion ini..
aku hanya mampu berdoa kepada ALLAH..
agar aku diberi kekuatan untuk menempuh dugaan yang aku hadapi sekarang..
dan terus melangkah dan menjadi seorang insan yang diredhaiNya..

-INSYAALLAH-


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...