RSS

Monday, May 16, 2011

Mampukah Aku?? (Sempena Hari Guru)

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....


Dah lama aku tak menulis (menaip) dalam blog aku ni. Mintak maaf kepada yang rajin buka blog aku ni sebab aku lama tak post kerana istiqamah aku masih jauh dari sempurna. Aku tergerak untuk buat entri pada hari ini sebab ada yang post kat fb aku, ucap SELAMAT HARI GURU. Facebook Aku


Terima kasih banyak-banyak kepada Zurin, Din dan Jamil yang rajin ucap kat aku. Korang memang sahabat baik. (^.^) ALHAMDULILLAH, jujur dari hati aku, aku sendiri tak percaya lagi langkahan aku untuk menjadi seorang guru semakin jauh mara ke hadapan. Dalam sudut hati aku ini masih ada suara-suara yang berkata "LAYAK KE KAU JADI CIKGU??!!"


Beberapa situasi, realiti dalam pembelajaran kehidupan aku di maktab (bukan gambar sebenar) :


Situasi 1: 


Situasi 2:

Situasi 3: 


HARAP MAAF.. GAMBAR TIDAK BOLEH DIPAPARKAN KERANA MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR YANG MEROSAKKAN AKHLAK..

Itulah serba sedikit hobi aku dekat maktab ni.  Aku selalu berfikir, "macam ni ke cikgu??". Renungkan ayat di bawah ini:

Sesungguhnya Kami bentangkan amanah kepada langit, bumi dan bukit-bukau, tetapi mereka tidak mahu memikulnya kerana takut kepadaNya dan manusia memikulnya. Ia zalim lagi jahil (apabila menyalahgunakan amanah). (al-Ahzab.72) 

TAPPP!!!
Ambik sebiji kat muka aku. Layakkah aku pikul amanah mendidik anak bangsa aku ini?? 

YA ALLAH.. KAU bantulah hambaMU ini.
KAU berikanlah aku kekuatan.
Kau tunjukkan aku jalan.
Agar aku tidak terpesong tujuan.

INSYAALLAH. Aku akan berusaha. Mengubah diri demi menunaikan amanah yang diberi. Harap korang yang baca entri ni pun support aku jugak ye. Jadi, untuk semua guru-guru yang mengajar aku:



Salam~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...