RSS

Sunday, October 30, 2011

Duduk Sekejap~


Duduk termenung termangu sendiri,
Memikirkan masalah mengganggu hati, 
Kepala berpusing otak berlari,
Mengharapkan semuanya akan berhenti.

Chewahh!!!
berpantun pulak aku..
dah la lama x update blog ni..
sory...
cari idea...
(alasan semata-mata)
yang sebenarnya...
MALAS!!!

betul..
nak menulis (atau lebih tepatnya menaip) memerlukan hati yang kuat..
tujuan aku bukak blog ni hanya untuk berkongsi ilmu..
tapi mintak maaf jika ada kekurangan..
ilmu aku masih terlalu cetek..

tajuk post aku...
tengok kat atas..
hehehe..
sebenarnya banyak benda terjadi..
masalah tu masalah ni..
tapi biasa la manusia..
mengeluh..
mengeluh..
dan terus..
MENGELUH....

aku pun macam tu jugak..
2x5 dan 5x2 jugak...
tapi aku terbaca satu cara menarik..
mungkin x selesaikan masalah..
tapi buat kita sama-sama berfikir...

ok2..
cuba kamu semua ambik pen, pensil, berus atau apa2 yang boleh digunakan untuk menulis..
ambik sehelai kertas..
saiz A4 la senang..
cuba lengkapkan list kat bawah ni:

MASALAH YANG AKU ADA
NIKMAT ALLAH YANG AKU DAPAT




try la lengkapkan list ni..
kejujuran sendiri..
hehehe..
lepas tu bandingkan..
lepas tu cubalah..
gunakan nikmat yang kita peroleh untuk selesaikan masalah yang kita ada..
tapi paling penting...
kita renungkan list tu balik...


ALHAMDULLILLAH~
ALLAH x menjadikan sesuatu dengan sia-sia..
(^.^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...