RSS

Wednesday, April 14, 2010

The Root of ALL EVIL!!!

korang yg tengok ni komfem terliur kan.. dlm hati 2.. klau la aku dpt.. PEHHH.. joli sakan nyer.. hmm.. DUIT!DUIT!DUIT! aku sndiri pon selalu pening psl duit.. bila ada.. dibuang2.. bila xde.. baru melilau nak cari..
aku pernah baca buku tajuk Pertaruhan Wang Emas ( aku x ingat sape pengarang dy).. buku 2 citerkn bahawa ada duit semua blh jd... BETUL KE??? sebenarnye aku still lg pikirkan 2.. x dpt lg nak ckp btul or salah...

tapi duit ni blh jd punca kepada sumer masalah.. pasal duit mcm2 blh jd.. sehinggakan ada yg sanggup campak mak bapak sndiri!!! ISH3x... pasl duit org leh berbunuhan, rasuah dan benda2 yg sama waktu dngannye.. tp.. ape2hal pon.. duit mash lg penting dalam dunia ni..

well it's depend on the holders.. klau pemegang duit 2 pndai nak beramal.. ALHAMDULLILLAH.. klau x.. NAUZUBILLAH... ingat.. rezeki ALLAH turunkan 2 kita kna syukuri.. duit ni jgk ujian dari ALLAH.. klau korang pndai guna.. maka senang2 korang leh pass dngan cemerlang.. cubalah guna duit 2 sebaek2nye.. tp klau korang xnak pegang bnda bahaya ni.. leh bg kat aku.. tangan sentiasa terbuka.. hehehehe..

so, kesimpulannya... aku pon x taw ape nak disimpulkan.. just kita kna selalu beringat.. jngan mudah kelabu mata ngan duit.. jngan tutup hati kita kerana duit.. ingat Yang Esa.. nafsu boleh dikawal.. korang terburu nafsu.. korang sendiri yang lesu.. ini pon ingatan utk aku gak.. korang nak terima ke x ape yg aku fikirkan ni, terpulang.. aku just nak sampaikan pd sape yg sampai kat cni..

p/s: sape nak wat pahala belanja aku??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...